Dag 8, Arizona the Grand Camyon state

9 augustus 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Na vanmorgen nog een uurtje naar het Red Rock State Park in Sedona te zijn geweest - een prachtig wandel- en bikepark overigens - zijn we op weg gegaan naar Tusayan. Eerst even wat informatie ingewonnen in het Arizona Visitor Centre in Tusayan. De oude aanwezige Ranger was blij dat hij weer klanten had. Hij praatte honderduit. Een camperplaats vinden was toen geen probleem meer. 1,5 mijl van de hoofdingang van de Grand Canyon vonden we al een goede plaats. Meteen de gratis shuttlebus genomen en het park ingegaan. Fantastische vergezichten, ongelofelijke dieptes en natuurlijk weer mensen die aan het stunten waren op de uiterste punten van de rotsen.  Even naar het Yavapai Point and Geology Museum geweest, snel een kleinigheid gegeten en toen een gedeelte van de Bright Angel Trailheid gelopen, slingerend de canyon in. De hele tocht zou 7,2 km heen en daarna ook weer terug zijn.  Dat was te veel van het goede. Via de verschillende kleuren shuttlebussen weer terug naar de campground. Eten en vroeg gaan slapen want morgen heel vroeg op voor een grote verrassing.....!! That's all for now fooks!!

1. Marlie:
    10 augustus 2017
    Wat een geweldige reis toch, leuk om iedere dag jullie verhalen te lezen. Het is net of ik er zelf weer ben. Super veel plezier nog!
  2. Marlie:
  3. Yvonne:
    Wat n ruimte!
  4. Marleen:
    10 augustus 2017
    Wat een sjieke vakantie guysde beelden staan voor altijd op jullie harde schijf.We zijn hier 24 jaar (ahum)geleden geweest en ik kan veel nog zo voor de geest halen.........imponerend!!