Dag 20 Van Visalia naar Monterey/Santa Cruz

21 augustus 2017 - Watsonville, California, Verenigde Staten

Westkust in de VS erg warm? Dat ligt er aan waar je bent. Van het zeer warme Visalia naar Monterey is slechts ca 150 mijl maar scheelt een jas. We zijn via de snellere interstates en betere hyways via een mooie route en vruchtbare valleien  naar Monterey gereden om morgen op een gemakkelijke manier en zonder ver te moeten reizen de camper in te kunnen leveren. Bovendien bood dat een kans om toch nog een stukje van de kustweg  hyway 1 te kunnen rijden. We zijn naar het strand gegaan van Monterey Bay waar het eerst behoorlijk fris was en later gelukkig wat aangenamer werd. Er was echter geen zwemmer aan het strand. Bij een korte wandeling zagen we dat er shark-alert was. Er waren haaien voor de kust gesignaleerd. Enkele Amerikaanse dames vroegen ons of we al whales (walvissen) hadden gezien. Blijkbaar worden er in de baai regelmatig walvissen gespot. Helaas hebben wij er geen gezien.

Vanuit Visalia hadden we al de KOA Campground in Monterey/Santa Cruz geboekt. Wel een dure maar ook een geweldig mooie Campground. Veel te doen voor kinderen, een mooi zwembad en leuke lodges buiten de plaatsen voor de campers. Van de hottub hebben de jongens uitgebreid gebruik gemaakt. Morgenvroeg tijd genoeg om op het gemak te ontbijten, de camper aan de binnenzijde wat te poetsen en op tijd in te leveren in San Francisco. Een ritje van slechts ruim 56 mijl, een peuleschilletje als je bedenkt dat we al ongeveer 3.050 mijl (= 4.907 km) hebben gereden.

Gaan we onze camper missen? Waarschijnlijk wel al was het soms ook wel gemakkelijk geweest als we een auto hadden gehad. Het voelt bijna als het afsluiten van de vakantie terwijl we nog 3 dagen in San Francisco hebben. Alcatraz (al geboekt), Fishermans Wharf, Golden Gate: wie weet wat we nog allemaal gaan zien.

Vandaag alle verhalen van de afgelopen dagen ingehaald omdat we in Monterey goede WiFi hebben. Dat is lang niet overal het geval. Dus voor de mensen die al mailden met de vraag of het wel goed gaat met ons: ja hoor, gaat prima, no worries mate!! (Iets wat de Amerikanen blijkbaar van de Australiërs hebben "geleend")

Tot morgen!!

PS: Simon maakt geen aanstalten om vanavond te kaarten. Misschien toch wat zenuwachtig geworden??

1. Pierre:
    22 augustus 2017
    Geweldig , een inhaalslag aan verhalen, ik vraag niet meer hoe het gaat, is me duidelijk. Simon laat je niet in de kaarten kijken, blijf erin geloven je kunt het, ook de laatste dag winnen. Jan Lilian Simon Lars groetjes van Opa/Oma nog veel plezier en tot gauw in Weert.