Dag 18 Een korte dag maar dan anders

21 augustus 2017

"How are you totday" is wat we bijna iedere morgen horen. Als we deze morgen hadden geweten wat we 's avonds wisten, waren we misschien iets minder positief geweest. En het begon nog wel zo leuk!!

's morgens in Bishop nog wat brood gaan kopen bij Schat's Bakkerij, nee niet foutgeschreven. Zo stond het er echt. En wat kun je in een van oudsher Nederlandse bakkerij aan treffen: jawel, oliebollen! Het was nog goed gespeld ook! Volgens de bijgaande tekst worden die in Nederland gegeten vanwege "good luck"! Oude heer Schat's heeft het in 1903 - want toen heeft hij de bakkerij gesticht - goed gezien: hier is met bakken geld te verdienen. Ongelofelijk hoe druk het er was. Een Amerikaan vertelde ons dat hij al 40 jaar in de zaak kwam. Hij vertelde dat het de hele dag door zo druk zou blijven. Het brood en de broodjes waren overigens heel lekker.

Wat vervolgens een mooie dag moest worden, viel achteraf qua reistijd tegen. We zijn op dag 17 naar Bishop gereden omdat volgens onze kaart er een weg van Bishop naar Kings Canyon zou lopen via Hwy 395. Jullie raden het al: die weg was er niet. Bedoeling voor deze dag was weinig rijden en veel zien van Kings Canyon en Sequoia National Park. Lukte dus niet omdat we helemaal om moesten rijden via Josimite Park.  En we troffen het weer niet want het was zondag. Op zondag gaan massa's Amerikanen de parken in. En dan moet je eens proberen om met een 25 ft camper bij de uitzichtpunten nog een parkeerplaats te bemachtigen. Bovendien waren er belangrijke wegen in Josimite waar we naar de sequoia's zouden kunnen gaan, vanwege een brand afgesloten. Een ander vervelend gevolg daarvan was dat de rook in de dalen ging hangen, zodat ook op de uitzichtspunten veel minder te zien was. Josimite is een mooi park waar we helaas veel te weinig van hebben gezien. Resultaat dus achteraf: veel gereden en weinig gezien. Toch wel een beetje gedesillusioneerd zijn we het park uitgegaan en hebben een Campground in Oakhurst gevonden. 's Avonds wel nog een lekker kampvuurtje gemaakt zonder hulpmiddelen. Daarbij hebben Lars en Simon "gewonnen" van een jong Duits stel die wel spiritus oid nodig hadden. Morgen een nieuwe kans bij Kings Canyon en Sequoia National Park.

Oh ja, het is een beetje het gebruik geworden om 's avonds met z'n vieren te kaarten. Spijtig om te zeggen maar tot nu toe maakt Simon gehakt van ons. Puur geluk natuurlijk vinden we met ons drieën maar toch!!