Dag 22 t/m 24 en ten slotte San Francisco

25 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De tijd om de camper in te leveren was aangebroken. Hij heeft het goed gedaan, het was fijn zo, koelkast diepvriesje en keuken binnen handbereik. De afhandeling bij Cruise Amerika verliep vlot, en de taxi naar ons Best Western hotel in San Francisco stond al klaar. De voetbal werd nog snel aan andere reizigers gegeven, daar kunnen we in de grote stad niks mee doen, en kan ook niet mee naar huis. Ze waren er blij mee, dus prima. Fijn hotel, ruime kamer, met ook weer, Jippie, een koelkastje. Het personeel was super vriendelijk, en hielp ons met de planning voor de avond en volgende dag. Er ging 's avonds nl nog de Nighttour rijden langs verscheidene highligts in de stad. De tocht ging onder meer over de prachtig verlichtte Bay-bridge naar Treasure Island. Wel was het fris door de harde wind, en we zaten op een open bus, bovenin. De life-guide wilde zoveel vertellen dat het soms echt onverstaanbaar werd.. mede door de wind, woeien de woorden soms weg..  opwarmen en wat eten was nodig, dus een  restaurant opgezocht, die zijn hier in grote getale te vinden. WoW wat een stad! Wat ons opviel waren de vele daklozen, je zag ze werkelijk overal, met tassen, slaapzakken of winkelwagentje met al hun spullen erin. In het hotel hoorden we dat de kerk ze maaltijden verstrekten, maar een shelter hebben we niet gezien. Jong en oud , blank en zwart, het kan blijkbaar iedereen overkomen, drank en drugs, niet te geloven wat dat kan aanrichten. Dan hebben wij het heel goed.