Dag 15 Zion en Las Vegas

16 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

En dan breekt dag 15 al aan. 's Morgens al heel vroeg opgestaan om samen met Lilian nog een gecombineerde wandeling in Zion te doen, de Kayenta trail met de Upper en Lower Emerald Pools. Het was soms best zwaar maar zeer de moeite waard. Al die parken verdienen het eigenlijk om minstens een week te blijven. Op de terugweg naar de Campground moest de chauffeur van de shuttlebus vol in de remmen toen een hert op z'n dooie akkertje de weg over stak. Het hert keek ons aan alsof het wilde zeggen: take it easy, dan kom je er ook! En gelijk had het!

Na de lunch zijn we vertrokken richting Vegas. Genoten van scenic byway 9 die we tot de Interstate 15 hebben gevolgd. Toen een stukje full speed richting Vegas. Bij hwy 169 linksaf geslagen om het Valley of Fire State Park te bezoeken. Heel weinig bezoekers maar niet terecht. Dit is echt een onderschat park. Schitterende rode rotspartijen en vergezichten in bijna alle kleuren. Een beetje overdrijven mag soms. Bovendien hebben we in het park een mooie kudde bighorn sheep gezien, zowel oudere als jonge dieren.

Om 17.00 uur zijn we in Las Vegas aangekomen. Oh ja: we zijn vandaag in 3 staten geweest. Utah, Arizona en nu Nevada.

Onze avonturen vanavond in Vegas lezen jullie in een vervolgverhaal van deze dag. See you!!

1. Yvonne:
    17 augustus 2017
    en in Vegas alles vergokt? Of de jackpot gewonnen? Kan niet wachten op het vervolg....