En de schijnwerper staat op Las Vegas

17 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat een stad! Wie haalt het in zijn hoofd om midden in de woestijn zo'n stad te bouwen en er zo'n circus van te maken!! We begrijpen nu waarom de Hooverdam en de Glen Canyon dam gebouwd moesten worden. Wat een energie- en waterslurpende stad. Overal worden we verzocht spaarzaam met energie om te gaan en dan zie je Las Vegas! Ongelofelijk.

Vegas is ook een stad van grote tegenstellingen tussen arm en rijk met behoorlijk wat bedelaars.

Maar tegelijkertijd is heel indrukwekkend wat daar is gerealiseerd. Op een miljoentje meer of minder is niet gekeken. Lichtreclames zo hoog als een flatgebouw van 10 verdiepingen, de Eiffeltoren en het Vrijheidsbeeld in het klein nagebouwd, Caesars Palace lijkt op een werkelijk overblijfsel uit de Romeinse tijd. En in de gebouwen werkelijk een overdaad aan marmer en tapijt. Vegas is een stad die nooit slaapt. Op straat is het geen moment stil: hoor je de auto's, limozienes of bussen niet, dan is er wel overal muziek, soms met een irriterend hoog geluidsniveau. Overigens heb ik nog nergens op de wereld zo veel en zo grote limozienes bij elkaar gezien. De rich en famous laten het blijkbaar ook graag breed hangen. En dan mis ik natuurlijk driekwart van de imposante gebouwen die er staan, de watershow die we gezien hebben en natuurlijk de casino's. Hebben we een hoofdprijs gewonnen of de jackpot? Niet echt! Lars heeft wel (goed) gespeeld en stond op een gegeven moment op 200% winst. Helaas hadden we geen $ 1.000 ingezet. Uiteindelijk kreeg bij de inzet terug. Wel een leuke ervaring natuurlijk. We hebben vannacht tot ongeveer 01.00 uur door Las Vegas gestruind en toen was het echt genoeg. Vandaag nog even naar Down town en ook nog even naar The Strip met de gratis shuttlebus vanaf de prima KOA-Campground Sams Town. En voor morgen hebben we dan weer andere plannen.

By the way: ook Las Vegas heeft een zeer opvallende Trump Tower!

Tot morgen!

1. Marleen:
    18 augustus 2017
    Zo sta je in de middle of nowhere, kun je uren door een national park wandelen en bijna niemand zien en weinig horen.Op enkele uurtjes rijden kom je midden in de woestijn in Las Vegas, een werkelijk zeer bijzondere city die zijn weerga niet kent!
    Hartstikke leuk, jullie belevenissen en voor ons geregeld een deja vu
  2. Gos en Marjo:
    18 augustus 2017
    Wat een belevenissen. De verhalen en foto's laten een indrukwekkende reis zien. We horen graag alle verhalen als jullie weer thuis zijn.