Dag 13 Bryce Canyon en dag 14 Bryce en Zion

15 augustus 2017 - Hurricane, Verenigde Staten

Na nog een laatste blik op Page en het recreatiegebied Wahweap bij Lake Powell zijn we op weg gegaan naar Bryce Canyon. Mooie route vooral van Page naar Kanab. Via Hwy 89 over Orderville en dan via Hwy 12 naar Bryce. Op Rubi's Inn RV Park en Campground vonden we een mooi plekje voor de camper. Via een shuttlebus zijn we snel het park ingegaan. Fantastische vergezichten, het ene nog mooier dan het andere. Rode verweerde pilaren als wachters, ja op wat! Foto's zullen ook nu weer een klein gedeelte van het hele verhaal kunnen vertellen. 's Avonds gebruik gemaakt van een heerlijk buffet in het hotel op de Campground. Smullen voor een vaste prijs!

's Morgens zijn Lilian en ik op pad gegaan om de Navajo Loop Trail te lopen. Vanaf Sunset Point naar beneden, de vallei in tussen en over de wachters. Als je omlaag gaat, moet je ook weer omhoog. Men noemt dat hier steep en zo was het ook. Maar wat een mooie wandeling.

Bij terugkomst in de camper lekker geluncht en daarna naar Zion vertrokken. Geen grote afstand dus we namen de tijd om de omgeving van de scenic byway 9 goed in ons op te nemen. Na iedere bocht was het weer oh en ah. Voor het eerst een grote groep steenbokken gezien. Het aantal chinezen en Japanners is echter nog vele malen groter. En soms ook hinderlijker. Naast de vele herten, grote en kleine eekhoorns vandaag voor het eerst ook wilde kalkoenen gezien. Je maakt wat mee op zo'n dag.

We hebben de camper bij het visitor centrum neergezet en zijn meteen met de gratis shuttlebus naar het verste uitzichtpunt Temple of Sinawava gegaan. Daar zijn we met z'n vieren de Riverside Walk gaan doen. Grote gedeelten wandelend door het riviertje naar en door de Canyon. Een hele leuke ervaring. Toen een  campground gezocht, lekker gekookt en nog een kaartje gelegd. Dat kan in Zion nog lekker buiten in tegenstelling tot Bryce wat veel hoger ligt en dus ook veel kouder is. Morgenvroeg nog een hike in het park en dan ..... weer op weg naar een volgend hoogtepunt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjolein:
    16 augustus 2017
    Wat prachtig! Ik reis weer lekker mee! Leuk geschreven Jan!!
  2. Yvonne:
    Prachtig
  3. Pierre:
    16 augustus 2017
    Jan, het duizelt me onderhand van alle plaatsen die jij opnoemt/aandoet, geweldig mooi.