Dag 9 (vervolg) en 10 Het kwam nu van boven en "rood, rood en nog eens rood"

11 augustus 2017 - Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten

Over dag 9 is niet veel spannends meer te vertellen. Na de helicoptertoer was het de eerste wasbeurt en even relaxen. Tja, dat hadden we misschien beter 's middags kunnen doen. Vroeg in de middag weer met de shuttlebus Grand Canyon binnen, de blauwe bus genomen om uiteindelijk via de rode bus de verste uitzichtspunten te kunnen bezoeken. We zaten net in de rode bus toen er een noodweer met bliksemslag los barste. De parkleiding reageerde direct en sloot de wandelpaden in het park. We werden teruggebracht naar het visitor centrum en terug naar Tusayan. 's Avonds nog lekker bij de Mexicaan gegeten.

Dag 10 begon redelijk zonnig. We gingen al vroeg op pad naar Monument  Valley via Hwy 64 Noord. En waar loopt die hyway? Juist ja, een heel eind langs de Grand Canyon. Net of we daar niet los van konden komen. We hebben nog enkele uitzichtspunten aan gedaan maar toen kwam toch het onverbiddelijke afscheid van de Canyon. Vanuit Cameron op Hwy 64 East de Hwy 89 North richting Page. Vervolgens de 160 East naar Kayenta en tenslotte de scenic Hwy 163 naar Goulding. Daar eerst een mooie RV Campground gevonden in een werkelijk schitterende omgeving. Toen door naar Monument Valley, het Navajo Tribal Park. Niet vreemd dat hier heel veel westerns met oa John Wayne zijn opgenomen. De 17 mile drive door het park mocht niet met een RV gereden worden. Doodjammer. Morgenvroeg richting Lake Powell maar ook nog even het Navajo National Monument mee nemen. Tot morgen.

1. Pierre:
    12 augustus 2017
    Als ik dat zo lees over plaatsen, Hwy, parken en monumenten wil ik toch een compliment maken aan de chauffeur/organisator Jan en zij assistente Lil. succes verder. Pierre/pap/Opa.